eskrem kacang

Thursday, February 23, 2012

The Anjings

Hai korang. 

15 minit lepas aku macam mak kucing hilang anak kucing. Tengah syok-syok meleleh air liur tengok Running Man*baru belaja tengok*, dengar bunyi anjing. Ah haa. Kat sini anjing dah macam kucing. Ada di mana-mana, sampaikan aku dah tak takut dah dengan mereka-mereka ini. Sebegitu sinonimnya environment aku di sini bersama anjing. Okey! Kembali ke pangkal jalan. 

Jenguk punya jenguk, hade lah dua ekor anjing. Melekat wa-cakap-lu. Ha ah! Melekat tang tuttt. Dah macam cat and dog je ghupanya. Memula tu aku gunakan suara aku yang lemak merdu ni, jerkah sedaya mungkin di malam yang hening ni. Sampai budak bilik depan pun terkedu. Apatah lagi anjing dua ekor tu. Diam jek lepas kena jerkah. Tapi aku ni muke je kemain brutal,dalam hati.....lembut baldu wa-cakap-lu. Dalam 15 minit cenggitu lah dorang macam tu. Eh boleh ke guna dorang untuk anjing? Ah gasak! Aku memang tak senang duduk dah. Kasihan weyh. 

Aku: Weyh! Camne ni. Kesian dorang weyh. Aku takleh tengok ah,camne ah dorang boleh melekat gitu tuh. 
Rumets: Ko g lah tolong. (sambil tarik selimut)
Aku: Kalau kucing memang aku pergi tolong dah. Ni hanjing weyh. Hanjing,Haram tuh!
Rumets: Nanti okey lah tu, ilek ah yaa. Ko ni pencinta binatang betul lah.
Aku: Memang pun. (sambil jenguk lagi). Weyh! Dorang dah okey dah. Alhamdulillah! Dah. Pergi balik. *sambil melaung kat anjings*

Suasana aman lepas adegan tu berakhir. Aku memang over kalau melibatkan haiwan nih. Rasanya aku sorang je tadi yang panjang leher macam cik pah menengok sketsa hanjings. Eh bukan cik pah jual karipap. Cik pah kat zoo tu. Zirafah!

Dengan gumbira aku text my lil brother. "bla bla bla anjing bla bla bla. Kesian ='( Uhuk uhuk" Maka dengan sadisnya dia reply, "biasa lah, itu mengawan namanya. werk!"
==" Kakak pun tahu lah . Kakak belajar biology jugak lah dulu. Lulus!
#Tajuk macam #@*^%%$* kan? Gasak. Bukan aku mencarut. Bai!

1 comment:

  1. Hahahaha..no komen...
    Cuba baling batu kecik kat anjing mesti mencecit dia lari..pasti kelakau ( aku pernah buat)

    ReplyDelete

bagi cokelat mocha satu,please. hik3x!