eskrem kacang

Saturday, April 7, 2012

Tuah Ayam dan Tuah Manusia Tak Sama.

*lap peluh* *golek-golek bawah kipas*

Ibu cakap, dia tak risau hantar aku belajar jauh-jauh sebab aku jenis yang pandai bawak diri. Oh bangga! Ayah pulak cakap, aku jenis yang kuat. Jadi ayah percaya aku mampu survive di mana-mana aku dicampak. Oh memang bangga. Adik-adik aku cakap, aku kakak yang macam lelaki. Semua benda nak buat sendiri. Oh tetap bangga walaupun aku disamakan dengan lelaki.

Apa motifnya? Saja. Nak bagitahu readers yang aku ni memang kuat. Haha. *GelakSetanMataMerah*

*************
Hari ni masuk hari kedua aku meneroka taman perumahan luar kampus. Motif utama ialah cari rumah sewa untuk semester-semester depan. Perkara biasa untuk senior yang aktif di bilik tapi tak aktif di kolej, ditendang! Lagipun memang nak duduk luar lah. Baru lah remaja. Kan? *AyatBudakKenaTendang*

Orang kata tuah ayam nampak di kaki, rezeki manusia sendiri-sendiri nampak. Macam pelik je peribahasa aku Dalam sehari banyak pilihan rumah yang kami dapat. Dari rumah atas tanah hingga ke rumah di awangan. Dari murah dan mampu bayar, hingga ke rumah mahal mampu bayar tapi tak mampu makan, hinggalah jugak ke rumah tak mampu bayar lansung. XD

Alhamdulillah. jumpa sorang makcik yang baik lagi peramah. Dari dia, kami jumpa rumah yang amat mampu dibayar. Walaupun di tingkat empat, redha saja lah. =)

Aku, WanitaMisteri,& Si Sotong

Gambar di atas tiada kaitan dengan entry ni. Saja nak tempek. Itu wanita misteri untuk art appreciation. Jadah lah aku kena belajar art. Takde kaitan langsung dengan course aku. Redha lagi~ phew..

#p/s: Tak sabar nak tinggal kat rumah sewa. Mesti syewonowk. *pang*. Bai!


2 comments:

  1. selamat memindahkan barangan dari bilik...hehehehe

    ReplyDelete
  2. @Hanif: Ya, terima kasih. Harap selamat lh tulang2 ni smua angkut brg ke tgkat 4. =="

    ReplyDelete

bagi cokelat mocha satu,please. hik3x!