eskrem kacang

Wednesday, April 25, 2012

Kalau abang hensem mintak kebenaran....

Hi budak sekolah.
Hi budak campus.

Tengah mengelamun dalam kelas, uppss~ di saat aku tengok kawan-kawan sekelas dengan gigih keluar masuk kelas waktu lecturer berbuih mulut mengajar, aku terfikir satu isu. Oh ayatku! Isu kau.Kehidupan kat campus berbeza sangat dengan  school life dulu. Huh! Memang berbeza pung. 

Di sekolah, bila kita terkepit-kepit, terloncat-loncat nak ke tandas..kita dengan menahan rasa pergi depan dan cakap, "Cikgu. Saya nak pergi toilet. Boleh?" Atau "Please teacher may I go out?". Eh macam comel pulak aku cakap please ticer. =3 Kalau terkena cikgu yang tak suka student keluar masuk, mesti dia jawab "Tak. Tunggu saya habis mengajar", nasib buruk saja lah kita terkepit-kepit dalam kelas tu. Macam ustazah aku dulu ==" (Situasi normal di sekolah)

Di campus, budak-budak sewenangnya je keluar masuk kelas. Tak kira lah lecturer tengah berpeluh menerangkan formula ke, teori ke, pintu keluar masuk sentiasa sibuk. Huh. Mula-mula aku masuk u masa ni tengah innocent habis Aku agak kekok dengan proses ni. Keluar sesuka hati, masuk sesuka hati. Tapi bila dah lama, aku dah biasa. Bila diingat balik, macam biadap je kan kehidupan budak campus ni. Ke aku sorang je yang konservatif fikir macam tu? =="

Tapi kan. Kalau aku fikir balik. Ya ya. Aku memang suka berfikir. Bayangkan budak campus mintak kebenaran nak pergi toilet. Hoho. Sangat lawak mungkin. Maka akan jadilah lawak kampus kan? XD Bayangkan abang hensem tu pergi depan, "Lec,saya nak pergi toilet. Boleh?". Muahaha. Pecah perut den. 

Banyak lagi aku nak taip. Tapi aku sibuk. Ya! S.I.B.U.K. Kalau aku rajin, aku update pasal event aku besok okey? Tak janji. Tak janji. #^^

P/s: Jangan tanya kenapa tajuk aku macam tu. Aku fail bab ni. Fail. Fail. Bai!

No comments:

Post a Comment

bagi cokelat mocha satu,please. hik3x!