eskrem kacang

Sunday, December 25, 2011

Sajak 21. Sajak aku.

21 Tahun yang dulu
dilahirkan di bumi bertuah 
dibesarkan dengan limpahan cinta dari-Nya
dicintai sepenuh hati oleh ibu dan ayah
dididik sempurna dibentuk berjiwa

21 Tahun yang dulu
masih bertatih mengenal dunia
masih berkelip menonton drama dunia
masih gagal membeza zahir dan batin dunia
masih lemah menyuarakan suara hati

namun

21 Tahun kini
cinta dari-Nya tetap utuh di jiwa
cinta Ibu dan Ayah tetap yang utama
cinta adik-adik adalah penawar jiwa yang lara
cinta teman-teman penghangat jalan kehidupan
cinta itulah membawa aku ke hari ini

21 Tahun kini
aku masih berlari anak mengejar hidup
kadangnya tersungkur,berdarah peritnya sebuah luka
demi sebuah pengalaman hidup
langkah diayun ke hadapan
biarkan darah mengalir laju kerana
akan tiba saatnya ia kering di situ
seperti kita yang akan berhenti bernafas bila dijemput

21 Tahun kini
aku dicinta,aku diluka,aku ditikam
aku disayang,aku dikhianat,aku dibelai
akhirnya aku kumpul
satu pengajaran bahawa segalanya itu membuatkan
aku belajar menjadi dewasa

1 comment:

bagi cokelat mocha satu,please. hik3x!